«Inclusive education: romantic, subversive or realistic?»
2012-10-16 20:05
Σύμφωνα με το σημαντικό άρθρο του ανάπηρου φιλόσοφου και πανεπιστημιακού καθηγητή Len Barton (1996):
1.Τα σχολεία μπορεί να αποκλείουν μαθητές σε μόνιμη βάση ή για μια συγκεκριμένη χρονική περίοδο.
2. Υπάρχουν ενδείξεις ότι ο αποκλεισμός εφαρμόζεται σήμερα στα σχολεία με μεγαλύτερη συχνότητα σε σχέση με το παρελθόν.
3. Δύο στους τρεις μαθητές που έχουν αποκλειστεί από ένα σχολείο δεν επιστρέφουν σε κάποιο άλλο σχολείο της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης.
4. Ο αποκλεισμός φαίνεται να έχει πιο σημαντικές συνέπειες για τους αλλοδαπούς μαθητές.
5. Οι μόνιμες μορφές αποκλεισμού εφαρμόζονται με μεγαλύτερη συχνότητα στους μαθητές της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και σε υψηλότερο ποσοστό στα αγόρια σε σχέση με τα κορίτσια.
Ο αποκλεισμός εφαρμόζεται εξίσου έντονα με την απαγόρευση ή την αποτροπή ορισμένων ομάδων ακόμα και από την πρόσβαση στο σύστημα των εκπαιδευτικών παροχών. Το γεγονός αυτό συντηρείται από την πεποίθηση ότι υπάρχουν κάποιοι μαθητές που δεν είναι «νορμάλ». Αυτοί είναι οι μαθητές από τους οποίους θέλουν να απαλλαγούν τα περισσότερα σχολεία. Ωστόσο όμως Ενταξιακή εκπαίδευση σημαίνει:
α. Ανταποκρίνομαι θετικά στη διαφορετικότητα των μαθητών
β. Ακούω όλες τις φωνές των μαθητών και των εκπαιδευτικών
γ.Δίνω δικαιώματα σε όλα τα μέλη της κοινωνίας
δ.Γιορτάζω τη διαφορετικότητα με αξιοπρέπεια